Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΑΣ ΛΕΥΚΗΣ ΛΑΡΙΣΣΑΣ

ΝΕΟ SITE για τον πολιτιστικο σύλλογο Νέας Λεύκης. Αφιερωμένο στην Ανατολική Ρωμυλία.

http://www.nealeuki.gr/

Να` σαι Θρακιώτης, πρόσφυγας από την Ανατολική Ρωμυλία.
Χρέος βαρύ.
Να κουβαλάς στις πλάτες σου την μεγάλη Ρωμαίικη Ιστορία και να τη λες από στόμα σε στόμα επείδη κάποιοι αρνήθηκαν να την γράψουν. Η γλώσσα σου, βόρεια ντοπιολαλιά, να σιγοτραγουδάει την μουσική του Ορφέα, τα πόδια σου να ζωντανεύουν τους χωρούς του Διόνυσου, η καρδιά σου να `χει την παληκαριά του Σπάρτακου.
Να σκέφτεσαι το πάππο σου και να τον βλέπεις να σπέρνει τη γης και να αφουγράζεται τους σπόρους που φυτρώνουν, να πεθυμάει να ζήσει ήσυχα με της πλούσιας γης τα βλαστήματα, μα σαν η στιγμή το θελήσει, να `ναι πολεμιστής φοβερός, των συνόρων φύλακας, Ακρίτας. Στο Βυζάντιο πιστός, να `ναι τα στήθια του τέιχος που σπάζει των βαρβάρων τα κύμματα, όταν μανιασμένα κινούν κατά τη Βασιλεύουσα.
Να τιμά την αντριοσύνη, να πολεμάει χρόνια και να βαστάζει στα χέρια του τη Ρωμιοσύνη ολάκερη. Και ύστερα, στης Ιστορίας τα γυρίσματα να τον βλέπεις αποκαμωμένο και ξεκομμένο από τους άλλους Έλληνες,
γονατισμένο απ` του Βούργαρου το βάρος, να ξεσπιτώνεται και να τραβάει τον δρόμο της προσφυγιάς, νότια κατά τους Ρωμιούς που τόσα χρόνια προστάτευε και να `ναι τώρα αυτός που ζηταέι προστασία κι ένα κομμάτι γης να θρέψει τη φαμίλια του.
Να `σαι μεγαλωμένος με τη δίψα της πατρικής γης. Να `σαι μεγαλωμένος με των Ακριτών τα τραγούδια.
Χρέος μεγάλο, σε `μας, που απ` αυτούς κρατάμε.
Να φυλάξουμε ότι μας απομένει, τη γλώσσα, τα τραγούδια, τη μουσική που σε ξεσηκώνει. Το χορό που αλαφροπατώντας δένει τις ψυχές μας.
Να νοιώσουμε βαθιά μέσα μας τις τελετές των προγόνων μας. Για καλή χρονιά, για καλό μπερικέτι και όλες αυτές τις συνήθειες που ντύνονται, των αρχαίων τη θρησκεία από τη μια και την Χριστιανική την πίστη από την άλλη.
Να τις διαιωνήσουμε, για να συνεχίσουν να δίνουν δύναμη στη γης να καρπίζει, στα ζωντανά να πληθαίνουν, στη ζωή ευγονία. Να ξαναγυρίσει ο άνθρωπος στη Φύση, να ζει με γνώση και να υποτάσσεται στη μεγαλοσύνη της.

ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010-2011

Προπονήσεις:
Κυριακή 5 Σεπ. 10:00,
Κυριακή 19 Σεπ. 10:00,
Τετάρτη 22 Σεπ. 16:00

Αγώνας Level I την Κυριακή 26 Σεπ. 09:00

ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΑΝΗΣ(2010)

Μεταγραφές

2010-09-04 15:36    Αρκετά δραστήριος εμφανίστηκε ο νέος Πρόεδρος του Εθνικού στη μεταγραφική περίοδο του καλοκαιριού που μόλις τελείωσε. Η ομάδα ενισχύθηκε με αρκετούς έμπειρους ποδοσφαιριστες αλλά και πολλούς νεαρότερους και φιλόδοξους. Παρέμειναν στην ομάδα ο Οδυσσέας Κονακλής και ο Διονύσης Μαυρομάτης που με την εμπειρία και την τεχνική τους κατάρτιση συνέβαλαν τα μέγιστα στην άνοδο της ομάδας από τη Β' στην Α' κατηγορία. Γενικά δεν υπήρξαν πολλές αποχωρήσεις εκτός από τον τερματοφύλακα Παναγιώτη Παπαδόπουλο και τον αμυντικό Χρήστο Τοπαλούδη που αποχώρησαν από το δυναμικό της Μάνης για την ομάδα της Κυανής. Παράλληλα, η ομάδα ενισχύθηκε κυρίως αμυντικά με την προσθήκη του έμπειρου Δούλη Κισσούδη από την Α.Ε.Δ. αλλά και του πολλά υποσχόμενου νεαρού Χρήστου Τσινούδη από το Σοφικό.

ΚΥΠΡΙΝΟΣ- ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΝΗΣ 1-3

Στον πρώτο επίσημο αγώνα του, αυτόν με τον Κυπρίνο εκτός έδρας, ο Εθνικός ικανοποίησε και πήρε τελικά την πρόκριση στον επόμενο γύρο του κυπέλου επικρατώντας με το τελικό 1-3. Ο Διονύσης Μαυρομάτης με απευθείας εκτέλεση φάουλ έξω από την περιοχή έκανε το 0-1 μετά και την ασταθή απόκρουση του αντίπαλου τερματοφύλακα. Στο 2ο ημίχρονο ο Τάσος Κελεσίδης διεύρυνε το σκορ σε 0-2 για να μειώσει λίγο αργότερα ο Κυπρίνος σε 1-2. Το τελικό 1-3 έγινε με το 2ο γκολ του Τάσου Κελεσίδη λίγα λεπτά πριν τη λήξη. Ο Εθνικός είχε επίσης ένα δοκάρι στο 1ο ημίχρονο και άλλα τρία δοκάρια στο 2ο χάνοντας την ευκαιρία για μία ευρύτερη νίκη. ΜΑΝΗ: Συριτούδης, Τοπαλίδης, ΠουρζιτίδηςΑθ., Φουτσιτζής (Γκρόζος), Μαυρομμάτης, Κονακλής, Κελεσίδης, Τσιαφάκης, Πουρζιτίδης Κων. (Ζαχαρνούδης), Πουρναράς, Τουρνάκης (Γκιντίδης Στρ.)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΣΤΙΒΟ-ΜΓΣ ΕΘΝΙΚΟΣ (2010)

ΜΓΣ. ΕΘΝΙΚΟΣ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ-ΣΤΙΒΟΣ
 
ΤΩΡΑ ΕΛΑ ΚΙ ΕΣΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ
 
ΓΙΝΕ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΝΔΟΞΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ

ΑΠΟ 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ Φ.ΚΟΣΜΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟ ΤΙΣ 4 ΜΜ
ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΙΣ 10 ΠΜ
ΠΛΗΡΟΦ. 2551028761(ΓΡΑΦΕΙΑ),
6932401096, 6972439210, 6944610293, 6977850135 (ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ)

ΣΤΟ ΣΤΙΒΟ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΟΥ
ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ-ΜΑΚΡΥΤΕΡΑ-ΨΗΛΟΤΕΡΑ

ΕΚΘΕΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΒΡΙΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ-ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΒΡΙΤΩΝ ΞΑΝΘΗΣ

Από 3-9-2010 μέχρι 3-10-2010 στην ΚΑΠΝΑΠΟΘΗΚΗ Π του Δήμου Ξάνθης (στην οδό Καπνεργατών)Έκθεση σύγχρονων Εβριτών εικαστικών δημιουργών : Τοπομνήμια-ένας τόπος τρείς ιστορίες....

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
Αγγελίδης Πασχάλης Ζωγράφος
Μπεζιργιαννίδου Χρύσα Χαράκτρια
Φόρτσας Δημήτρης Γλύπτης

ΟΡΓΑΝΩΣΗ : ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΒΡΙΤΩΝ ΞΑΝΘΗΣ

http://www.facebook.com/?ref=home#!/event.php?eid=143712375665278&v=wall&story_fbid=143836392319543&ref=notif&notif_t=like

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΩΔΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ(2010)

ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Το Δημοτικό Ωδείο Αλεξανδρούπολης έχει καθιερωθεί με το υψηλό επίπεδο παροχών του και κατέχει σημαντική θέση ανάμεσα στα γνωστότερα Ωδεία της χώρας. Έχει μακρόχρονη και διακεκριμένη παρουσία στην πόλη , παράλληλη με την πολιτιστική ιστορία της. Από την ίδρυση του το 1958 λειτούργησε ως παράρτημα του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης και αναγνωρίσθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού το 1984. Με την ίδρυση της Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης του Δήμου Αλεξανδρούπολης το 1987 και την έκτοτε υποστήριξη της διευρύνθηκε και αναπτύχθηκε σε ένα εύρωστο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Εδώ η κλασσική μουσική συναντά την τζαζ, τη ροκ, συμπορεύεται με την παραδοσιακή μουσική και τα σύγχρονα ρεύματα.
Στο Δημοτικό Ωδείο Αλεξανδρούπολης καλύπτεται όλο το φάσμα της μουσικής εκπαίδευσης με αρχή τη σχολική και προσχολική ηλικία όταν οι νότες μαθαίνονται σαν λέξεις και κίνηση. Μια πορεία που καταλήγει στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων μουσικών, ικανών να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του επαγγελματικού χώρου.

Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Από τα Σεπτεμβριανά του 1955 στον Νεο-Οθωμανισμό του 2010

Τά τραγικά γεγονότα τῆς 6ης καί 7ης Σεπτεμβρίου 1955, ἀπό τά ὁποῖα ξεκίνησε ὁ ξεριζωμός καί ἡ συρρίκνωση τοῦ Ἑλληνισμοῦ τῆς Κωνσταντινουπόλεως, δέν ἦσαν ἕνα τυχαῖο καί μεμονωμένο γεγονός. Ἦταν αποτέλεσμα μακροχρονίου σχεδιασμοῦ, τόν ὁποῖο τηρεῖ ἀπαρέγκλιτα τό τουρκικό κράτος στά ἐθνικά του θέματα, παρά τή συνεχῆ ἐναλλαγή κυβερνήσεων. Ἀπό τό 1914, ὅταν ἄρχισε ἡ γενοκτονία τῶν Μικρασιατῶν, καί μέ ἀποκορύφωμα τό 1919, ὅταν ἄρχισε ἡ γενοκτονία 350.000 Ἑλλήνων Ποντίων, μέχρι καί σήμερα ἡ πολιτική τοῦ τουρκικοῦ ἐθνικισμοῦ ἔχει δύο σταθερούς ἄξονες: α) Τή δημιουργία ὁμοιογενοῦς ἐθνικοῦ κράτους μέ τήν ἐξόντωση ἤ ἐκδίωξη τῶν Χριστιανικῶν μειονοτήτων (Ἑλλήνων, Ἀρμενίων, Ἀσσυρίων κἄ.). β) Τήν ἐπέκταση τῆς στρατιωτικῆς, οίκονομικῆς καί πολιτικῆς ἐπιρροῆς τῆς Τουρκίας πρός ὅλες τίς κατευθύνσεις καί κυρίως πρός τόν ἐδαφικό χῶρο τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ἡ εἰσβολή τοῦ Ἀττίλα στήν Κϋπρο τό 1974.

Στήν ἐπίτευξη τῶν τουρκικῶν στόχων δυστυχῶς ἔχει βοηθήσει κατά καιρούς ἡ ἀφέλεια, ἡ ἱστορική ἀμνησία καί ἡ ἐσφαλμένη κρίση τῆς ἑλληνικῆς πλευρᾶς. Κάθε ὑποχώρησή μας δέν ἐκλαμβάνεται ἀπό τήν Ἄγκυρα ὡς φιλική σχέση μεταξύ γειτόνων, ἀλλά ὡς ἔνδειξη ἀδυναμίας. Ἡ Τουρκία εἴτε ὡς Ὀθωμανική εἴτε ὡς Νεοτουρκική εἴτε ὡς Κεμαλική εἴτε ὡς Νεο-οθωμανική τῆς σημερινῆς περιόδου ἀποθρασύνεται κάθε φορά πού οἱ ἁρμόδιοι γιά τίς τύχες τοῦ Ἑλληνισμοῦ δείχνουν ἀδυναμία καί ὑποχωρητικότητα. Αὐτό μᾶς δείχνει καί ἡ προϊστορία τῶν Σεπτεμβριανῶν τοῦ 1955. Θυμίζω τά ἱστορικά γεγονότα:

Κατά τήν περίοδο 1928-1932 ὁ Ἐλ. Βενιζέλος καλλιέργησε τήν ἑλληνοτουρκική φιλία μέ τόν Κεμάλ Ἀτατούρκ. Ἡ ἀνταμοιβή μας ἦταν τό «βαρλίκ βεργκισί». Δηλαδή κατά τή διάρκεια τοῦ Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου οἱ πολυάριθμοι Ἕλληνες τῆς Πόλης φορολογήθηκαν ὑπέρογκα καί ἄδικα.Ὅποιος δέν μποροῦσε νά πληρώσει ἀπεστέλλετο σέ κάτεργα γιά καταναγκαστικά ἔργα καί πολλοί πέθαναν ἀπό τίς κακουχίες. Τό 1952 ἡ Ἑλλάς σέ ἔνδειξη φιλίας πρός τούς γείτονες ἐπέτρεψε τή λειτουργία τουρκόφωνου Γυμνασίου στή Θράκη μέ τό ὄνομα τοῦ Τούρκου Προέδρου τῆς Δημοκρατίας Τζελάλ Μπαγιάρ καί –κακῶς ὡς ἀπεδείχθη- ἀνάγκασε ὅλους τούς Μουσουλμάνους τῆς Δυτικῆς Θράκης νά μαθαίνουν τήν τουρκική γλῶσσα. Ἡ ἀνταμοιβή μας ἦταν τά Σεπτεμβριανά τοῦ 1955. Ἡ ἱστορία ἔχει καί συνέχεια. Τό 1999, μετά τόν φονικό σεισμό στήν Κωνσταντινούπολη, ὁ λαός μας ἐπέδειξε τή χριστιανική ἀλληλεγγύη του καί κάποιοι ὑπεριασιόδοξοι καλλιέργησαν τήν λεγόμενη «διπλωματία τῶν σεισμῶν» μέ τήν ἐλπίδα νά ἐπιτύχουν βελτίωση τῶν σχέσεων. Ἡ ἀνταμοιβή μας ἦλθε στά ἀμέσως ἑπόμενα χρόνια μέ τίς συνεχεῖς ἀμφισβητήσεις τῶν ἐδαφικῶν, θαλασσίων καί ἐναερίων δικαίων μας, μέ προκλήσεις στή Δ. Θράκη, μέ τήν προβολή τῆς θεωρίας τῶν δύο κρατῶν στήν Κύπρο καί μέ τόν Νέο Ὀθωμανισμό τῶν κ.κ.Ἐρντογάν καί Νταβούτογλου.

Κάτι πού πρέπει πάντα νά προσέχουμε εἶναι ἡ συνήθης τουρκική τακτική τῆς «προβοκάτσιας», δηλαδή τῶν σκηνοθετημένων ἐπεισοδίων. Τόν Σεπτέμβριο τοῦ 1955 ὅλα ἄρχισαν ὅταν ἐξερράγη μία βόμβα στόν αὐλόγυρο τοῦ Τουρκικοῦ Προξενείου στή Θεσσαλονίκη, τό ὁποῖο θεωρεῖται ὡς ἡ οἰκία πού γεννήθηκε ὁ Κεμάλ Ἀτατούρκ. Σέ ἐλάχιστες ὧρες οἱ ἐφημερίδες στήν Κωνσταντινούπολη κυκλοφόρησαν μέ πηχυαίους τίτλους, ἄρα κάποιος τούς εἶχε προειδοποιήσει. Ὁ ὄχλος ἐφοδιάσθηκε μέ ὁμοιόμορφους ξύλινους λοστούς, ἄρα κάποιο συντονιστικό κέντρο ὐπῆρχε πίσω ἀπό τό σπάσιμο τῶν ἑλληνικῶν καταστημάτων, τους βιασμούς και τή θανάτωση τοῦ μοναχοῦ Χρυσάνθου. Ὅπως ἀπεδείχθη τή βόμβα τήν εἶχε βάλει σκοπίμως ἕνας ὑπάλληλος τοῦ Τουρκικοῦ Προξενείου, ὁ ὁποῖος μετά ἀπό λίγες δεκαετίες ἀνταμείφθηκε μέ τή θέση τοῦ Νομάρχη στήν Τουρκία! Ἡ μέθοδος τῆς σκηνοθεσίας ἐπανελήφθη καί τόν Ἰανουάριο τοῦ 1996, ὅταν ἡ δῆθεν τυχαία προσάραξη ἑνός τουρκικοῦ φορτηγοῦ πλοίου ὁδήγησε στήν κρίση τῶν Ἰμίων.

Ἡ τουρκική ἐξωτερική πολιτική χρησιμοποιεῖ ὁρισμένες σταθερές μεθόδους, γι’αὐτό καλό εἶναι νά μελετοῦμε τήν ἄλλη πλευρά καί νά προλαμβάνουμε ὅσα μποροῦμε. Ὡς Χριστιανοί Ὀρθόδοξοι καί δημοκρατικοί πολίτες δέν ἔχουμε μίσος ἤ ἐχθρότητα πρός τόν απλό Τοῦρκο πολίτη. Ἔχουμε ὅμως σοβαρές ἐνστάσεις καί ἀνησυχίες ὅταν διαβάζουμε τίς σαφεῖς καί δημοσιευμένες δηλώσεις τῶν ὀπαδῶν τοῦ Νέου Ὀθωμανισμοῦ, ὁ ὁποῖος ἀποτελεῖ τήν ἐπίσημη πολιτική τῆς Ἄγκυρας σήμερα. Ὅπως παρατηρεῖ εὔστοχα ὁ Τουρκολόγος Καθηγητής Νεοκλῆς Σαρρῆς οἱ Τοῦρκοι προαναγγέλλουν δημοσίως τά σχέδια καί τίς ἀπειλές τους. Διαβάζουμε, λοιπόν, τά σχέδια τοῦ Ὀθωμανισμοῦ στό βιβλίο τοῦ Τούρκου Ὑπουργοῦ Ἐξωτερικῶν Ἀχμέτ Ντααβούτογλου, τό ὁποῖο μεταφράσθηκε καί στά ἑλληνικά. Λέγεται «Τό Στραηγικό Βάθος-Ἡ Διεθνής θέση τῆς Τουρκίας» καί ἐξεδόθη στήν Ἀθήνα τό 2010 ἀπό τίς ἐκδόσεις ΠΟΙΟΤΗΤΑ. Ἡ ἀρχική ἔκδοση ἔγινε στά τουρκικά τό 2001. ὁ Νταβούτογλου, Πανεπιστημιακός καί Διεθνολόγος πέραν τῆς σημερινῆς του ἰδιότητας, πιστεύει ὅτι ἡ Τουρκία πρέπει νά ἔχει ἔντονη καί πολύμορφη παρουσία στά Βαλκάνια, στόν Καύκασο καί στή Μέση Ἀνατολή, νά ἐνταχθεῖ στήν Εὐρώπη παραμένοντας μία ἡγετική δύναμη στόν Ἰσλαμικό κόσμο, νά διατηρήσει τόν στρατό της στήν Κύπρο ἔστω κι ἄν δέν μείνει οὔτε ἕνας τουρκοκύπριος, νά διδάξει πόσο καλή ἦταν ἡ Ὀθωμανική περίοδος γιά τούς ὑποδούλους λαούς καί νά ἀξιοποιήσει τίς μουσουμανικές κοινότητες καί μειονότητες τῆς περιοχῆς ὥστε νά παρεμβαίνει δυναμικά. Εἶναι χαρακτηριστικό τό ἀπόσπασμα τοῦ Νταβούτογλου, μέ τό ὁποῖο ὁμολογεῖ ὅτι αὐτά πού ἔκαναν στήν Κύπρο θέλουν νά τά ἐπαναλάβουν καί στήν ἑλληνική Θράκη. Γράφει στή σελίδα 200 τά ἑξῆς:

«Οἱ δύο σημαντικοί βραχυπρόθεσμοι καί μεσοπρόθεσμοι στόχοι τῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς τῆς Τουρκίας στά Βαλκάνια εἶναι ἡ ἰσχυροποίηση τῆς Βοσνίας καί τῆς Ἀλβανίας μέσα σ’ἕνα πλαίσιο σταθερότητας καί ἡ δημιουργία ἑνός διεθνοῦς νομικοῦ πλαισίου πού θά θέσει ὑπό τήν προστασία του τίς ἐθνικές μειονότητες τῆς περιοχῆς. Στό νομικό αὐτό πλαίσιο ἡ Τουρκία πρέπει νά ἐπιδιώκει συνεχῶς τήν ἐξασφάλιση ἐγγυήσεων πού θά τῆς παρέχουν τό δικαίωμα παρέμβασης στά ζητήματα πού ἀφοροῦν τίς μουσουλμανικές μειονότητες τῶν Βαλκανίων. Ἡ νομιμότητα τῆς ἐπέμβασης τῆς Κύπρου (σ.σ. ἐννοεῖ τόν Ἀττίλα τοῦ 1974), πού ἀποτελεῖ ἕνα ἐντυπωσιακό παράδειγμα στή σύγχρονη ἐποχή, κατέστη δυνατή ἐντός ἑνός τέτοιου εἴδους νομικοῦ πλαισίου»!

Αὐτή εἶναι ἡ σκληρή πραγματικότητα καί ἄν θέλουμε νά μήν ἐπαναληφθοῦν τά Σεπτεμβριανά τοῦ 1955 καί ὁ Ἀττίλας τοῦ 1974 ὀφείλουμε νά σταματήσουμε τίς μονομερεῖς ὑποχωρήσεις μας (π.χ. ἀφελληνισμένα σχολικά βιβλία) καί τίς γλυκανάλατες «ἑλληνοτουρκικές προσεγγίσεις» πού ἐνθαρρύνουν τόν Νέο Ὀθωμανισμό. 

Παρουσίαση λευκώματος για την πόλη των Φερών του Νίκου Γκότση


 ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2010 ΚΑΙ ΩΡΑ 20:00 
ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ 
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΛΕΥΚΩΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΦΕΡΩΝ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΚΟΤΣΗ
ΒΗΡΑ - ΦΕΡΕΤΖΙΚ - ΦΕΡΕ
έρως πόλεως αυτής



Στο Θέατρο Γκοτζιά, Φέρες
Σε περίπτωση  κακοκαιρίας  η εκδήλωση θα μεταφερθεί στο αμφιθέατρο του Δήμου.

Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010

Η ΑΦΗ ΤΗΣ ΦΛΟΓΑΣ ΤΩΝ SPECIAL OLYMPICS 2011 ΣΤΙΣ 6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΦΕΡΩΝ.

Σύμφωνα με την παράδοση των Special Olympics, από το 1981, η Φλόγα της Ελπίδας μεταφέρεται από μία ομάδα λαμπαδηδρόμων που αποτελείται από «Εκπροσώπους του Νόμου» (Φρουροί της Φλόγας).

Στην περίπτωση των Παγκοσμίων ή των Ευρωπαϊκών Αγώνων, η ομάδα αυτή είναι πάντοτε διεθνής και η Λαμπαδηδρομία, σύμφωνα με σχετική συμφωνία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ξεκινά από την Ελλάδα.

Αυτή τη φορά, η Αφή της Φλόγας της Πίστεως, Αγάπης και Ελπίδας θα γίνει στις 6 Σεπτεμβρίου στην πόλη Φέρες του Νομού Έβρου, από την κρύπτη του Καθολικού της Μονής Παναγίας Κοσμοσώτειρας.

Αμέσως μετά την Τελετή Αφής της Φλόγας της Πίστεως, Αγάπης και Ελπίδας, η διεθνής ομάδα λαμπαδηδρόμων αποτελούμενη από 10 αστυνομικούς και έναν Πολωνό αθλητή, υποστηριζόμενη από ομάδα Ελλήνων αστυνομικών και Αθλητών Special Olympics, θα μεταφέρει τη Φλόγα σε διάφορα σημεία του Έβρου και κατόπιν θα συνεχίσει την πορεία της μέσα από ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως τη Λουμπλιάνα, τη Λισσαβώνα, το Παρίσι, το Λουξεμβούργο, το Λονδίνο και τις Βρυξέλλες, για να καταλήξει στην Πολωνία. Η Λαμπαδηδρομία θα καλύπτει μία απόσταση 3-5χλμ. μέσα στο κέντρο κάθε πόλης, όπου θα την υποδέχονται οι τοπικές αρχές και οι πολίτες (στις Βρυξέλες, τη Φλόγα θα υποδεχτούν μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου).

Στις 14 Σεπτεμβρίου, η Φλόγα θα φτάσει στο αεροδρόμιο Frederic Chopin της Βαρσοβίας, όπου θα την υποδεχτούν 115 Φρουροί της Φλόγας και Αθλητές Special Olympics (50 Πολωνοί και 4 αλλοδαποί) συνοδεία ενός μεγάλου αριθμού φιλάθλων. Την επόμενη μέρα, οι Λαμπαδηδρόμοι θα χωριστούν σε 5 μικρότερες ομάδες και κάθε μία από αυτές θα ακολουθήσει τη δική της πορεία για να φέρει τη Φλόγα της Πίστεως, Αγάπης και Ελπίδας, μέσα σε τρεις ημέρες, στις 56 πόλεις της Πολωνίας που θα φιλοξενήσουν αποστολές πριν τους Αγώνες. Εκεί, θα την υποδεχτούν οι τοπικές αρχές κάθε πόλης, αθλητές, εξέχουσες προσωπικότητες και τα μέσα ενημέρωσης.

Στις 18 Σεπτεμβρίου, αφού ολοκληρωθεί η πορεία της στην Πολωνία, η Φλόγα θα επιστρέψει στη Βαρσοβία. Εκεί, όλες οι ομάδες των λαμπαδηδρόμων θα ενωθούν και μαζί με τους κατοίκους της Βαρσοβίας θα κατευθυνθούν στο Στάδιο Legia, για την Τελετή Έναρξης των θερινών Ευρωπαϊκών Αγώνων Special Olympics 2010. Η Αφή του Βωμού στο Στάδιο θα αποτελέσει το αποκορύφωμα της Τελετής και θα σηματοδοτήσει το πέρας της Ευρωπαϊκής Λαμπαδηδρομίας της Φλόγας της Ελπίδας. Η Τελική Πορεία της Φλόγας της Πίστεως, Αγάπης και Ελπίδας στην Πολωνία τελεί υπό την Προστασία του Αρχηγού της Πολωνικής Αστυνομίας κ. Andrzej Matejuk.

Ads Inside Post

Comments system

Disqus Shortname

Flickr User ID