Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

ΜΑΝΤΙ... ΘΡΑΚΙΩΤΙΚΟ ΦΑΓΗΤΟ



Το μαντί είναι παραδοσιακό θρακιώτικο φαγητό, που έρχεται από τα βυζαντινά χρόνια και την περιοχή της Καπαδοκίας. Υπάρχουν πολλές εκδοχές της συνταγής του. Αν έχετε χρόνο, προτιμότερο είναι να ανοίξετε το δικό σας φύλλο και να φτιάξετε αυθεντικό ζωμό κρέατος με γίδα ή κατσίκι. Σύνηθες συνοδευτικό του πιάτου, που του ταιριάζει πολύ, είναι το σκορδάτο γιαούρτι. Του ταιριάζει, επίσης, και η σάλτσα ντομάτας με μυρωδικά.

                             Μαντί

Υλικά (για 40 με 45 κομμάτια)
1 κιλό κιμά (κατά προτίμηση μισό – μισό αρνίσιο και χοιρινό)
2 κρεμμύδια ψιλοκομμένα
1 φλιτζάνι ρύζι καρολίνα
αλάτι & πιπέρι (προαιρετικά και κύμινο, ρίγανη, φύλλα μαϊντανού ψιλοκομμένα)
λίγο ελαιόλαδο
ζωμό κρέατος
φύλλο για πίτα

Εκτέλεση
Τσιγαρίζουμε στο ελαιόλαδο τα κρεμμύδια και όταν ροδίσουν προσθέτουμε τον κιμά και τα μυρωδικά και τα αφήνουμε για λίγο στη φωτιά.
Βάζουμε το μίγμα σε ένα λεκανάκι, προσθέτουμε το ρύζι και λίγο νερό, ανακατεύουμε καλά και το αφήνουμε να κρυώσει αλλά και να μαλακώσει το ρύζι.
Κόβουμε το φύλλο σε τετράγωνα 7εκ Χ 7εκ και γεμίζουμε το καθένα με μια κουταλιά από το μίγμα του κιμά. Πιάνουμε τις 4 άκρες του φύλλου και τις ενώνουμε κλείνοντάς το σαν πουγκί.
Αλείφουμε ένα ταψί με λάδι, τοποθετούμε τα πουγκιά και τα ψήνουμε στο φούρνο στους 180οCεπί 15 με 20 λεπτά ώστε να ροδίσουν.
Με την τρυπητή κουτάλα βαφτίζουμε τα πουγκιά στο ζωμό του κρέατος, που πρέπει να είναι καυτός. Τα σερβίρουμε σε πιατέλα με λίγο ζωμό και με το συνοδευτικό της αρεσκείας μας (και αν έχουμε, με το βρασμένο κρέας στο πλάι).

ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΘΕΩΝ

 
 
Το κρασί είναι συνδεδεμένο με την ιστορία της Σαμοθράκης και είναι βεβαιωμένη η έως μέθης κατανάλωσή του κατά τα «Μυστήρια και τις τελετές των Μεγάλων Θεών».

Τη δεκαετία του ’60 η φυλλοξήρα και η εγκατάλειψη λόγω μετανάστευσης κατέστρεψαν τα αμπέλια και στην απογραφή του ’80 η Σαμοθράκη εμφανίζεται με μηδέν.

Σήμερα, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και συνεχώς φυτεύονται νέα αμπέλια, που έχουν πλέον φτάσει τα 120 περίπου στρέμματα.


Ο Αμπελουργικός Συνεταιρισμός Σαμοθράκης δημιουργήθηκε πριν 6 χρόνια και αριθμεί περί τα 65 μέλη.

Ο πρόεδρός του κος Παντελής Ξύκης μας λέει ότι το παλιό πέτρινο σχολείο στους Κάτω Καρυώτες (στο μέσο της βόρειας ακτής του νησιού) έχει ανακαινιστεί και έχει εγκατασταθεί άμβυκας που παράγει 3 με 3.5 τόνους τσίπουρο ετησίως, με αυξητικές τάσεις.

Στις προθέσεις του συνεταιρισμού είναι η προσθήκη μικρής οινοποιητικής μονάδας και η τυποποίηση του προϊόντος, το οποίο δεν επαρκεί για τις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών του νησιού.


Εκ των παλαιοτέρων παραγωγών κρασιού είναι ο κος Χρήστος Ατζανός στην Καμαριώτισσα, που μετέδωσε το μεράκι του και σε πολλούς άλλους.

Μεταξύ αυτών και ο γιος του Παναγιώτης ο οποίος στα 4 στρέμματα του πατέρα του προσέθεσε το 2008 άλλα 10. Το κρασί που παράγει (λευκό από μοσχάτο Αλεξανδρείας και ερυθρό από μοσχάτο Αμβούργου, καμπερνέ σοβινιόν και σιρά) το διαθέτει κυρίως σε ασκό.

Από μεράκι, όμως, εμφιαλώνει πειραματικά περί τις 250 φιάλες από τον κάθε τύπο.

«Ο Ορφέας στην Θράκη, μια δική μας υπόθεση»


«Ο Ορφέας στη Θράκη μια δική μας υπόθεση» τιτλοφορείται το 3ο πανελλήνιο συνέδριο για τον Ορφέα που διοργανώνει η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Ροδόπης – Έβρου την Παρασκεύη 1 και το Σάββατο 2 Οκτωβρίου στην Αλεξανδρούπολη. Στην εναρκτήρια τελετή του θα παρουσιαστεί σε πρώτη εκτέλεση το έργο «Ορφικόν Ι» του Θανάση Τρικούπη για οργανικό και φωνητικό σύνολο, εφηβικό χορό και ηλεκτρονικά. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Πρόγραμμα
Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010
Τελετή έναρξης: 20.00 Εισαγωγική ενημέρωση Γεώργιος Ι. Μηνόπουλος πρόεδρος νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Ροδόπης – Έβρου προσφωνήσεις, εναρκτήρια ομιλία «Μύηση, μύστης, μυστήρια» ομιλήτρια: Μάρω Παπαθανασίου. Μουσική εκδήλωση: Θανάσης Τρικούπης: ΟΡΦΙΚΟΝ Ι - Για φωνητικό και οργανικό σύνολο, εφηβικό χορό και ηλεκτρονικά (κείμενο: Ορφικός Ύμνος: αρ.38 «Κουρήτων θυμίαμα λίβανον» Ορφικός Ύμνος: αρ.31 «Ύμνος Κουρήτων»). 21.30 Δεξίωση, 22.00 Τηλεσκοπική παρατήρηση του έναστρου ουρανού με τη συμμετοχή του συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης
Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010
Ομιλίες - συζητήσεις: 9.00 Συντονιστές: Γιώτα Πρέκα, Παναγιώτης Παπαδήμα Αντωνίου - «Από τον Ορφέα στην αστροφυσική των προσωκρατικών» Ομιλητής: Ξενοφών Μουσάς. 10.00 Συντονιστές: Δημήτρης Μάτσας, Αλεξάνδρα Μποτονάκη «Ο Ορφέας και η ιερά νήσος Σαμοθράκη» Ομιλητής: Πασχάλης Χριστοδούλου. 11.00 Διάλειμμα. 11.30 Συντονιστές: Γεώργιος Τσουμής Σταύρος Παπαθανάκης «Η συμβολή του ορφικού «Πνεύματος» στη συγκρότηση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού». Ομιλητής: Παναγιώτης Καρακατσάνης. 12.30 Ανοιχτή συζήτηση Συντονιστής: Γεώργιος Ι. Μηνόπουλος «Ο Ορφέας στη Θράκη – Μια δική μας υπόθεση;».

Όταν η Θράκη γέννησε τη μουσική
Στ' αρχαία χρόνια, όταν η μουσική ήταν συνώνυμη με την ιερότητα και το μυστήριο, η Θράκη έμελε να φιλοξενήσει, στους όμορφους τόπους της, τους πρώτους και σημαντικότερους έλληνες μουσικούς και υμνωδούς.
Η Δήλος μπορεί να έδωσε καταφύγιο στη γέννηση του θεού της μουσικής και να έγινε το αγαπημένο νησί του Απόλλωνα, την τέχνη του όμως αυτός θέλησε να την παραδώσει σε ένα παιδί της Θράκης, τον ΟΡΦΕΑ...
Ο μύθος λέει πως ο Απόλλωνας στον Ορφέα χάρισε τόσο την απαράμιλλη τέχνη του στο παίξιμο της λύρας όσο και μαντικές δυνάμεις. Του έδωσε ακόμα και την πεντάχορδη λύρα του (το όργανο που εφηύρε ο Ερμής, απ' τον οποίο και το πήρε ως δώρο ο Απόλλωνας), στην οποία αργότερα ο Ορφέας πρόσθεσε δύο ακόμα χορδές.
Γιος του πρίγκιπα της Θράκης Οίαγρου και της Μούσας Καλλιόπης, προστάτιδας της Επικής Ποίησης, ο Ορφέας υπήρξε ο πρώτος και ο μεγαλύτερος σε ικανότητα και τέχνη μουσικός. Με δασκάλες τις Mούσες, το παίξιμο και η φωνή του μάγευε ανθρώπους και ζώα, ημέρευε ακόμα και τους «θυμούς» της φύσης και μετακινούσε μέχρι και τα βουνά και τα δέντρα.
Με τη σαγίνη της μουσικής του μάγεψε και την Ευρυδίκη κι αυτός μαγεμένος απ' τη δική της ομορφιά αποφάσισε σύντομα να την κάνει γυναίκα του. Οι μοίρες όμως άλλα είχαν ορίσει για τη ζωή τους. Λίγες μέρες μόλις μετά το γάμο τους, μια οχιά δάγκωσε την όμοφη κοπέλα και την έστειλε στον κρύο κόσμο του Πλούτωνα. Ο Ορφέας, μη μπορώντας να αντέξει το χαμό της αγαπημένης του, αποφασίζει να κατέβει στον Αδη, για να την πάρει.
Στο παίξιμο της λύρας του, που κάποτε ακινητοποίησε τις συμπληγάδες πέτρες, δίνοντας την ευκαιρία να περάσουν ανάμεσά τους τα πλοία των αργοναυτών και νάρκωσε τον δράκοντα της Κολχίδας, που φυλούσε το «χρυσόμαλλο δέρας», ούτε ο Άδης μπορούσε να αντισταθεί. Ο φύλακας Κέρβερος χαλάρωσε στους θελκτικούς ήχους των χορδών και της φωνής του Ορφέα, ο Τάνταλος ξέχασε τη δίψα του, οι Ερινύες δάκρυσαν κι ο Πλούτωνας με την Περσεφόνη τόσο που συγκινήθηκαν ώστε του έδωσαν την άδειά τους να πάρει μαζί του την Ευρυδίκη και να γυρίσουν οι δυο τους στον πάνω κόσμο, στη ζωή. Υπό έναν όμως όρο.... Μέχρι να φτάσουν στον πάνω κόσμο, ο Ορφέας δεν έπρεπε να γυρίσει να αντικρίσει την Ευρυδίκη. Οι πύλες του Άδη άνοιξαν, μα πριν ακόμα προλάβουν να τις διαβούν, ο Ορφέας, απ' τη μεγάλη του επιθυμία να αντικρίσει την αγαπημένη του, παραβίασε τον όρο, με αποτέλεσμα η Ευρυδίκη να μείνει για πάντα πλέον στον κόσμο των νεκρών.

Συντονιστές – ομιλητές του συνεδρίου
Παναγιώτης Αντωνίου, διδάκτωρ Ακτινοφυσικής, Παναγιώτης Καρακατσάνης, καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Π.Θ., Δημήτριος Μάτσας, αρχαιολόγος, προϊστάμενος ΙΘ’ Εφορείας Προιστορικών και κλασικών αρχαιοτήτων, Γεώργιος Μηνόπουλος, ομ. καθηγητής Χειρουργικής, Ξενοφών Μουσάς, αν. καθηγητής Φυσικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών, Αλεξάνδρα Μποτονάκη, φιλόλογος, Σταύρος Παπαθανάκης, δημοσιογράφος-εκδότης περιοδικού «Βορρέας», Μάρω Παπαθανασίου, αν. καθηγήτρια Ιστορίας Φυσικών Επιστημών, τμήμα Μαθηματικών Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώτα Πρέκα, επ. καθηγήτρια Αστροφυσικής, Φυσικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθανάσιος Τρικούπης, συνθέτης – διευθυντής ορχήστρας, διδάκτωρ Μουσικολογίας, Γεώργιος Τσουμής, επ. καθηγητής, τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας Δ.Π.Θ. και Πασχάλης Χριστοδούλου, δρ. χημικός-μηχανικός. 
 
ΠΗΓΗ: ΓΝΩΜΗ ΕΒΡΟΥ

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

Επαναλειτουργία της Σχολής της Χάλκης... ελπίζουμε σύντομα!!!



Ἡ ἐπαναλειτουργία τῆς Σχολῆς: ὅραμα ζωῆς τῆς ΑΘΠ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου.
Ἡ Ἑστία ἐνεργὸς συμπαραστάτις τοῦ Πατριάρχου.


"Ἡ ἐλευθερία τῆς θρησκείας καί τῆς ἐκφράσεως ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα μία δυνατή καί σφριγηλή πολιτισμένη κοινωνία ἡ ὁποία δυναμώνει τό θεσμό τοῦ κράτους. Γι’ αὐτό τόν λόγο, ἡ ἐπαναλειτουργία τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Χάλκης θά στείλει ἠχηρό μήνυμα ἐντός καί ἐκτός Τουρκίας. Ἡ ἀκλόνητη δέσμευση στό γράμμα του νόμου ἀποτελεῖ τήν μόνη ὁδό διά τῆς ὁποίας ἐπιτυγχάνεται ἡ ἀσφάλεια ἡ ὁποία προέρχεται ἀπό τήν δίκαιη μεταχείριση ὅλων τῶν ἀνθρώπων "

Τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο μετά τήν ἀναστολή τῆς λετουργίας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Χάλκης τό 1971, τοῦ πνευματικοῦ ἐπιτελικοῦ κέντρου αὐτοῦ, χάρη στίς ἀκατάβλητες προσπάθειες καί τούς σθεναρούς ἀγῶνες τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου γιά τήν ἐπαναλειτουργία τῆς Σχολῆς, διατηρεῖ τό θέμα στό πλαίσιο τῶν ἐξελίξεων τῆς διεθνοῦς πολιτικῆς σκηνῆς τῆς προστασίας τῶν ἀτομικῶν δικαιωμάτων καί τῶν πολιτικῶν καί θρησκευτικῶν ἐλευθεριῶν αὐτοῦ.

Ἡ ἀνάδειξη τοῦ θέματος τῆς ἐπαναλειτουργίας τῆς Σχολῆς ὡς κριτηρίου ἒνταξης τῆς Τουρκίας στήν Ε.Ε. ἐπιβεβαιώνει ὂχι μόνον τήν ἀναγνώριση ἑνός παναθρώπινου δικαιώματος, ἢτοι τῆς ἐλευθερίας πρόσβασης στά μορφωτικά ἀγαθά γιά τήν καλλιέργεια καί ἀνάπτυξη τῆς ἰδιοπροσωπίας τοῦ ἀτόμου, ἀλλά καί τή σημασία αὐτῆς γιά τήν ἂσκηση τοῦ οἰκουμενικοῦ ρόλου τοῦ σεπτοῦ Κέντρου τῆς Ὀρθοδοξίας.Ἡ ἐπαναλειτουργία τῆς τροφοῦ Σχολῆς εἶναι τό κοινό ὃραμα τῶν πνευματικῶν της τέκνων καί, ἰδιαίτερα, στόχος ζωῆς τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου. Ἡ παρατεινόμενη ἂρνηση τῶν τουρκικῶν Ἀρχῶν δέν ἲσχυσε ν’ἀποδυναμώσει τήν προσδοκία τῆς δικαίωσης τοῦ αἰτήματος μέ τή χάρη τοῦ παντοδύναμου Θεοῦ. 


Η βιβλιοθηκη της Σχολής της Χάλκης


Ἡ Βιβλιοθήκη τῆς Σχολῆς Θεολογική Σχολή ΧάλκηςἩ Βιβλιοθήκη τῆς Ἱερᾶς Πατριαρχικῆς καί Σταυροπηγιακῆς Μονῆς τῆς Ἁγίας Τριάδος Χάλκης ἢ Βιβλιοθήκη τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Χάλκης συνδέεται μέ τήν ἱστορία τῆς Μονῆς τῆς Ἁγίας Τριάδος καί φθάνει στούς βυζαντινούς χρόνους, μέχρι τό Θεόδωρο τόν Στουδίτη. Ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Μητροφάνης Γ’ (1565 μ.Χ.) ὑπῆρξε ὁ σημαντικότερος ὀργανωτής αὐτῆς καί δώρησε σ’αὐτή τριακόσια χειρόγραφα. Ἀπό αὐτά πολλά σώζονται, σήμερα, στήν Πατριαρχική Βιβλιοθήκη.  Ἡ Βιβλιοθήκη, ἰδιαίτερα ἀπό τό 1951 καί ἑξῆς, στό πλαίσιο τῆς ἀναδιοργάνωσης τῆς Σχολῆς ἐντάσσεται σ’ ἓνα πρόγραμμα ἐκσυγχρονισμοῦ, μέ τή σύσταση τριμελοῦς εἰδικῆς ἐκ Καθηγητῶν τῆς Σχολῆς Ἐπιτροπῆς. Ἡ Βιβλιοθήκη ἑνός ἱδρύματος ἐπιστημονικῆς ἒρευνας συνιστᾶ αὐτονόητη ὑποδομή γιά τήν ἀποτελεσματική λειτουργία του. Ἡ προσπάθεια γιά τήν ἀνανέωση καί τόν ἐμπλουτισμό τῆς Βιβλιοθήκης ἒτυχε τῆς πρόθυμης ἀνταπόκρισης ἀπό μέρους ἀνωτέρων ἐκπαιδευτικῶν Ἱδρυμάτων, ἐκδοτικῶν ὀργανισμῶν Ἐκκλησιῶν, συγγραφέων καί ἀποφοίτων τῆς Σχολῆς μέ δωρεές τῶν προσωπικῶν τους βιβλιοθηκῶν.  Ἡ προσπάθεια τῆς Ἐπιτροπῆς ἦταν ἐξαιρετικά ἀποδοτική καί συνέπεσε μέ τήν ἐμφάνιση μιᾶς ἐντυπωσιακῆς θεολογικῆς ἐργογραφίας ἀνά τόν κόσμο, λόγῳ σημαντικῶν πρωτοβουλιῶν πού ἀναλαμβάνονται ἀπό μέρους τῆς Ἀνατολικῆς καί Δυτικῆς Ἐκκλησίας ἐπί ζωτικῶν θεολογικῶν θεμάτων καί διεκκλησιαστικῶν πρωτοβουλιῶν. Ἒτσι, πέραν τῶν πολύτιμων σειρῶν κριτικῶν ἐκδόσεων τῆς πατερικῆς Γραμματείας, τῶν πρακτικῶν τῶν ἱερῶν Συνόδων κ. ἂ. βασικῶν κειμένων γιά τή θεολογική ἒρευνα, ἡ Βιβλιοθήκη ἀπέκτησε πλῆθος συγγραμμάτων, πού καλύπτουν ὃλο τό φᾶσμα τῶν γνωστικῶν ἀντικειμένων τῆς ἱερῆς ἐπιστήμης καί εἶναι προϊόν τῆς σύγχρονης θεολογικῆς ἒρευνας. Ἐπίσης, διαθέτει τμῆμα περιοδικῶν ἐκδόσεων κειμένων θεολογικοῦ ἐνδιαφέροντος, ἑλληνικῶν καί ξενόγλωσσων ἐπιστημονικῶν περιοδικῶν, πού καλύπτουν τό σύγχρονο διαχριστιανικό θεολογικό προβληματισμό.  Σήμερα, ἡ Βιβλιοθήκη τῆς Σχολῆς, ἀνακαινισμένη καί ὀργανωμένη σύμφωνα μέ τίς ἀπαιτήσεις τῆς σύγχρονης βιβλιοθηκονομίας, διαθέτει ἂνετα ἀναγνωστήρια, μέ τόν ἀπαραίτητο σύγχρονο ἐξοπλισμό γιά τόν ἐπισκέπτη ἐρευνητή.

Να ιδρυθεί Μουσείο ή Πολιτιστικό Κέντρο του Ελληνισμού της Πόλης στην Κωνσταντινούπολη


Ο Σύλλογος Κωνσταντινουπολιτών προτείνει και ζητά από την Τουρκική Κυβέρνηση να μεριμνήσει και συνάμα να χρηματοδοτήσει, την ίδρυση ενός Μουσείου η Πολιτιστικού Κέντρου του Ελληνισμού της Πόλης το οποίο μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει:
• Αρχειακό υλικό και φωτογραφίες από την επιστράτευση των ομογενών ηλικίας 20-45 ετών στα βάθη της Ανατολής, σε ειδικά στρατόπεδα συγκέντρωσης καταναγκαστικής εργασίας το 1941 (στα πρότυπα της Χιτλερικής Γερμανίας).
• Βιβλία και αρχειακό υλικό από το δυσβάστακτο «Φόρο Περιουσίας» ( Varlik Vergisi) που επεβλήθη στους μη μουσουλμάνους το 1943.
• Αρχειακό υλικό, φωτογραφίες και οπτικοακουστικό υλικό από τους βανδαλισμούς, δολοφονίες και βιασμούς από τα γεγονότα της 6/7 Σεπτεμβρίου 1955.
• Φωτογραφίες και μαρτυρίες από τις ΑΠΕΛΑΣΕΙΣ των ελλήνων υπηκόων ομογενών το 1964 και τέλος
• Να επιστραφεί στο παραπάνω Μουσείο ή Πολιτιστικό Κέντρο η παρανόμως κατασχεθείσα βιβλιοθήκη και το αρχειακό υλικό του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ το οποίο αποτελεί πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά του απανταχού της γης ελληνισμού.

Διεθνές φεστιβάλ ψηφιακών τεχνών και νέων μέσων στην Ορεστιάδα



Η 6η διοργάνωση του διεθνούς φεστιβάλ ψηφιακών τεχνών και νέων μέσων “Athens Video Art Festival 2010”, περιοδεύοντας στην ελληνική περιφέρεια με την συνδιοργάνωση της γενικής γραμματείας Νέας Γενιάς παρουσιάζεται για πρώτη φορά 25 – 26 Σεπτεμβρίου στην Ορεστιάδα.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο φεστιβάλ ψηφιακών τεχνών και νέων μέσων της Ελλάδας, που εκπροσωπεί την χώρα μας διεθνώς κερδίζοντας φορείς, κοινό, και την υποστήριξη περισσότερων από 7.200 καλλιτεχνών από 50 χώρες από όλο τον κόσμο. Η παρουσίαση του γεγονότος στοχεύει στην ανάδειξη, εξέλιξη και εξάπλωση του σύγχρονου πολιτισμού και την επικοινωνία των ψηφιακών τεχνών μακριά από τα αστικά κέντρα.


Το κοινό της Ορεστιάδας, θα έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει εντυπωσιακές προβολές video art, animation καθώς και εκθέσεις βίντεο – εγκαταστάσεων και ψηφιακής εικόνας (digital image), δίνοντας ενεργά το παρόν στην μεγάλη αυτή γιορτή του σύγχρονου πολιτισμού. Θέλοντας να δώσουμε μια επιπλέον έμφαση σε θέματα οικολογίας και κοινωνικής ευαισθητοποίησης θα παρουσιαστεί η φετινή θεματική ενότητα «Feel Free To Feel Green», με «περιβαλλοντικά - ευαίσθητα» έργα όλων των κατηγοριών, που αφορούν την ευρύτερη σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με τη φύση.

Παρουσίαση του βιβλίου "Η Θράκη μέσα από τα μάτια δύο γάλλων περιηγητών" στην Αλεξανδρούπολη


Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ροδόπης - Έβρου, ο Σύλλογος Ελληνογαλλικής Φιλίας "Το Σπίτι της Αντουανέττας" και το βιβλιοπωλείο "Παπασωτηρίου" πραγματοποίησαν την εκδήλωση με θέμα: "Η Θράκη μέσα από τα μάτια δύο γάλλων περιηγητών: εντυπώσεις και συναισθήματα που κατέγραψαν σε έναν ταξιδιωτικό οδηγό".
 
Αξιοσημείωτο γεγονός αποτελεσε ότι για πρώτη φορά εκδίδεται ταξιδιωτικός οδηγός για τη Θράκη στη γαλλική γλώσσα και μάλιστα από γάλλους συγγραφείς.
 
Η εκδήλωση συνοδεύτηκε από την προβολή φωτογραφιών και τη ζωντανή εμπειρία των γάλλων συγγραφέων και πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Ιστορικού Μουσείου Αλεξανδρούπολης την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου

Χορηγός κρασιών: Γαλλικό Προξενείο Θεσσαλονίκης

ΜΟΥΣΤΟΚΟΥΛΟΥΡΑ

Υλικά: 1 κιλό αλεύρι
  ½ του  νεροπότηρου λάδι
  250 γραμμάρια ζάχαρη
  1 νεροπότηρο  μούστο
  1 κοφτή κουταλιά αμμωνία
  ½ νεροπότηρο νερό
  Σουσάμι
 

Εκτέλεση: Ανακατεύουμε τα υλικά μέχρι να δέσει η ζύμη. Πλάθουμε τα κουλούρια δίνοντας διάφορα σχήματα και τα τοποθετούμε στο  ταψί ή σε λαμαρίνα. Τα αλείφουμε με νερό και τα πασπαλίζουμε με το σουσάμι. Τα σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο και τα ψήνουμε σε δυνατό φούρνο.

Ένα μικρό αφιέρωμα στον μεγάλο ραψωδό της αισιοδοξίας, Κώστα Βάρναλη



Γεννήθηκε το 1883 στον Πύργο της Βόρειας Θράκης (Ανατολική Ρωμυλία). Αφού αρίστευσε στην Αστική Σχολή Πύργου, φοιτά στα Ζαρίφεια Διδασκαλεία Φιλιππούπολης και από κει με υποτροφία σπουδάζει στη Φιλοσοφική σχολή Αθηνών και στο Παρίσι. Όταν επιστρέφει, εργάζεται ως καθηγητής και αρχίζει να δημοσιεύει τα πρώτα του ποιήματα. Το όνειρο της Μεγάλης Ιδέας του θερμαίνει την καρδιά και γράφει συνεχώς στίχους παρακινώντας όλους προς τη μεγάλη Ελλάδα, που θα σήμανε την ένωση και της δικής του πατρίδας. Το 1924 διορίζεται καθηγητής Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο διδασκαλείο Μέσης εκπαίδευσης και ταυτόχρονα καθηγητής στην Παιδαγωγική Ακαδημία. Τα έργα του εντάσσονται σε τρεις κατηγορίες: ποιητικά, πεζογραφικά, κριτικά. Είναι μεγάλος λυρικός και σατιρικός ποιητής, δυνατός και εύστοχος πεζογράφος, διεισδυτικός κριτικός. Μέσα από αυτά οριοθετείται ένας νέος κόσμος, ο κόσμος της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας. Σημαντικότερά του έργα: "Το φως που καίει", "Σκλάβοι πολιορκημένοι", Ή αληθινή απολογία του Σωκράτη", Ή μάνα του Χριστού". Ο Κώστας Βάρναλης κατέχει σημαντική θέση ανάμεσα στους κλασσικούς του νεοελληνικού λόγου και πολύ εύστοχα ο Γ. Βαλέτας χαρακτηρίζει το Βάρναλη «ραψωδό της αισιοδοξίας, της πίστης στον άνθρωπο και στις Λαογέννητες δυνάμεις σε πανανθρώπινη κλίμακα».

Ads Inside Post

Comments system

Disqus Shortname

Flickr User ID