ΜΓΣ ΕΘΝΙΚΟΣ -ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΣΤΙΒΟΥ
ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΛΑΣΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
Ο κλασικός αθλητισμός αποτελεί ένα από τα παλαιότερα αγωνίσματα. Η διάδοση του οφείλεται τόσο στη φυσικότητα των κινήσεων (τρέξιμο, άλμα, ρίψη), όσο και από το γεγονός ότι αποτελεί την βάση για όλα τα αθλήματα. Στις αναπτυγμένες χώρες της δύσης τα παιδιά πριν ασχοληθούν με οποιοδήποτε άθλημα περνούν πρώτα από τον στίβο. Επίσης οι μεγάλες ποδοσφαιρικές ομάδες της Ευρώπης έχουν οργανωμένα τμήματα στίβου.
Σκοπός του κλασικού αθλητισμού μέσα από την προπόνηση είναι η ανάπτυξη των σωματικών και λειτουργικών ικανοτήτων των αθλουμένων αλλά και η διάπλαση ανθρώπων με προσωπικότητα Η ενασχόληση με τα αγωνίσματα του στίβου στην σχολική ηλικία λειτουργεί έτσι, ώστε να προάγει την υγεία με διάφορους τρόπους (J. Hurtman, H. Tunnemann, 1991). Επιφέρει, επίσης βελτιώσεις στην δύναμη και την καρδιοαναπνευστική αντοχή, οι οποίες αν δεν εξασκηθούν στην συγκεκριμένη ηλικία δεν μπορούν να αναπτυχθούν στο ίδιο επίπεδο σε μεγαλύτερη ηλικία. Η προπόνηση αντοχής μπορεί να αυξήσει την πρόσληψη οξυγόνου κατά 35%. Ο καρδιακός μύς μπορεί να βελτιωθεί σε μέγεθος και ποιότητα, ενώ η καλοσχεδιασμένη προπόνηση δύναμης και ταχύτητας βελτιώνει την εμφάνιση και την ποιότητα των μυών (Brian J. Sharkey, 1994).
Συγκεκριμένα η ενασχόληση με τον στίβο:
- γυμνάζει αρμονικά και σχηματίζει το σώμα στα ‘’αρχαιοελληνικά πρότυπα’’
- οδηγεί στην αύξηση της καθαρής μυικής μάζας και στον έλεγχο του σωματικού λίπους (Siegel et al, 1989)
- προλαμβάνει την υποανάπτυξη ορισμένων μυών και μυικών ομάδων, λόγω της φυσικότητας των κινήσεων
- βελτιώνει τη στάση του σώματος και τη λειτουργία των αρθρώσεων
- προλαβαίνει την πρόωρη φθορά του στηρικτικού και κινητικού μηχανισμού
- αυξάνει την ικανότητα του καρδιοκυκλοφορικού συστήματος
Ακόμη δεν πρέπει να ξεχνούμε και τις θετικές συναισθηματικές και ψυχικές επιδράσεις του κλασικού αθλητισμού. Εκδηλώνονται με τη μορφή αυξημένης αυτοπεποίθησης, αποφασιστικότητας, επιμονής, πειθαρχίας και ικανότητας συγκέντρωσης (J. Hartman, H. Tunnemann, 1991).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου