Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2010

ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΓΙΑ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ; ΝΑ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ



Τις παρθενικές του πτήσεις πραγματοποιεί αυτές τις ημέρες το υδροπλάνο της ArGo Airways από τον Βόλο προς τη Θεσσαλονίκη. Αυτού του είδους το μεταφορικό μέσο, ενδείκνυται για τη χώρα μας με το νησιωτικό σύμπλεγμα που διαθέτει, μια και μπορεί να προσθαλασσώνεται. Τα πρώτα βήματα άρχισαν να γίνονται έστω και δειλά και ήδη η σύνδεση κάποιων περιοχών είναι πλέον γεγονός.

Το ευχάριστο είναι ότι τα υδροπλάνα της Argo Airways, προβλέπεται να συνδέσουν και άλλες περιοχές, ενώ η εταιρεία στοχεύει να απλώσει ένα δίκτυο δρομολογίων σε ευρύτερες περιοχές. Μάλιστα, σε δεύτερη φάση, το πλάνο της προβλέπει τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης. Μια προοπτική που αν υλοποιηθεί ανοίγει νέους δρόμους και για την περιοχή μας και το νησί της. Μάλιστα, όπως δήλωσε στη «ΓΝΩΜΗ» ο πρόεδρος της «ArGo Airways» κ. Κωνσταντίνος Παναγιώτου, σχεδιάζει μέσα στον Φεβρουάριο να μας επισκεφθεί ώστε να έχει επαφές και συναντήσεις με στελέχη της Νομαρχίας Έβρου και του Δήμου Σαμοθράκης, με θέμα τη δυνατότητα προσέγγισης υδροπλάνου στο νησί. «Στο δεύτερο στάδιο ανάπτυξης της εταιρείας μας συμπεριλαμβάνονται και η Θάσος και η Σαμοθράκη στο πλάνο μας με απευθείας σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη. Αυτό όμως για να γίνει πρέπει να δημιουργηθεί ένα υδατοδρόμιο. Πολύ σύντομα, μέσα στον Φεβρουάριο, θα επισκεφθούμε τα νησιά για να δούμε πώς μπορούμε να συνεργαστούμε ώστε η εταιρεία μας να πετάξει σε αυτές τις περιοχές» σημείωσε ο κ. Παναγιώτου.
Ο πρόεδρος της «ArGo Airways», επεσήμανε σε ερώτησή μας ότι η δημιουργία υδατοδρομίου δεν απαιτεί πολύπλοκες διαδικασίες και ο προϋπολογισμός μιας τέτοιας επένδυσης δεν υπερβαίνει τα 60-70 χιλιάδες ευρώ. «Το ποσό αυτό περιλαμβάνει και μια πλωτή εξέδρα και ένα terminal (τερματικό σταθμό). Θεωρούμε ότι είμαι ένα προσεγγίσιμο ποσό για τα δεδομένα ενός δήμου, μιας Νομαρχίας ή Λιμενικού Ταμείου», υπογράμμισε. «Μόλις ολοκληρωθεί το υδατοδρόμιο την άλλη μέρα εμείς θα είμαστε με υδροπλάνο μας στο νησί. Επίσης, μπορούμε να βοηθήσουμε με όλη την τεχνογνωσία (το «know how») που διαθέτουμε από το υδατοδρόμιο του Βόλου, με όλα τα εγχειρίδια και τις αιτήσεις που χρειάζονται να κατατεθούν προς το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας από τις την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», συμπληρώνει ο κ. Παναγιώτου.

«Ασφαλές μέσο»
«Τα υδροπλάνα είναι μεταφορικά μέσα αμφίβια. Ταξιδεύουν στον αέρα αλλά μπορούν να πραγματοποιήσουν προσγείωση τόσο στο έδαφος όσο και στο νερό. Αυτό τα κάνει πέρα από γρήγορα ακόμα πιο ασφαλή για τον επιβάτη» τόνισε ο πρόεδρος της Argo Airways. Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Μακεδονία», ο πιλότος του υδροπλάνου κ. Σταύρος Αναστασιάδης ανέφερε ότι «σύντομα τα δρομολόγια θα αυξηθούν, θα προστεθούν πτήσεις από Θεσσαλονίκη προς Σποράδες και σχεδιάζεται η σύνδεση με τη Σκύρο, τον Άγιο Ευστράτιο και το Άγιο Όρος. Δυστυχώς, αυτό που λείπει είναι το θεσμικό πλαίσιο, ειδικά για την πιστοποίηση των υδατοδρομιών. Η πολιτεία θέλει, αλλά οι υπηρεσίες κωλυσιεργούν. Η κατασκευή ενός υδατοδρομίου δεν είναι χρονοβόρα, αρκεί περίπου 1,5 μήνας. Όσο για τη δυναμική των συγκεκριμένων πτήσεων, είναι μεγάλη. Εφόσον υπάρχει σύνδεση με υδροπλάνα, ένα νησί μπορεί να βγει από την ανασφάλεια και τον αποκλεισμό».

«Προσφέρεται η χώρα μας»
«Η Ελλάδα προσφέρεται για χρήση υδροπλάνων. Είναι ένας τρόπος να εξυπηρετηθούν πολλοί προορισμοί, ακόμα και της άγονης γραμμής. Όσο για την ασφάλεια, το υδροπλάνο είναι ασφαλέστερο από το αεροπλάνο, δεδομένου ότι μπορεί να προσθαλασσωθεί», αναφέρει ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου «Μακεδονία» Σάββας Βασιλειάδης, ο οποίος υποδέχθηκε το υδροπλάνο της «ArGo Airways».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ads Inside Post

Comments system

Disqus Shortname

Flickr User ID