Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2009

Εγκαινιάστηκε το Μουσείο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ίμβρο...


Ένα ιμβριώτικο μουσείο μνήμης και ιστορίας εγκαινίασε χθες στη γενέτειρά του Ίμβρο ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Πρόκειται για το παλαιό παντοπωλείο του παππού του, το οποίο είναι πλέον μουσείο που φέρει το όνομα του Πατριάρχη, ο οποίος κατά την τελετή των εγκαινίων είπε, μεταξύ άλλων, προς τους παρισταμένους:

“Έχουμε την χαρά να επισκεπτόμεθα και να εγκαινιάζουμε όλοι μαζί σαν μια οικογένεια, ιμβριώτικη οικογένεια, στην οποία συγκαταλέγω και τους φίλους της Ίμβρου, να εγκαινιάζουμε, λέγω, αυτό το μουσείο, το οποίο άλλη φιλοδοξία δεν έχει παρά να στεγάσει και να διασώσει κάτι από την παράδοση της Ίμβρου, να στεγάσει μνήμες και αναμνήσεις της Ίμβρου, βιώματα και εμπειρίες του παρελθόντος, καημούς και παθήματα, από τα οποία έμεινε στο νησί μας ό,τι έμεινε. Αυτό λοιπόν το ο
ποίον απέμεινε πρέπει να το διασώσουμε, να το διατηρήσουμε, και σ' αυτό αποβλέπει το Μουσείο αυτό.
Δεν μπορεί να στεγάσει φυσικά όλα τα πράγματα τα οποία θα θέλαμε να στεγασθούν και να διασωθούν: είναι τόσο πολλές οι μνήμες και οι αναμνήσεις του παρελθόντος ώστε να μη χωρούν σ' αυτό το μικρό μαγαζί του παππού μου. Εμείς οι μεγαλύτεροι στην ηλικία, που ζήσαμε τα καλά χρόνια της Ίμβρου, ενθυμούμεθα τα ήθη και τα έθιμα του καλού καιρού εκείνου. Ενθυμούμεθα τους χορούς και τα πανηγύρια, ιδιαιτέρως τέτοιες μέρες του Αυγούστου, ενθυμούμεθα τα Σχολεία μας, που δεν υπάρχουν πλέον, ενθυμούμεθα του κόπους του τότε Μητροπολίτου μας μακαριστού Γέροντός μου Μελίτωνος.
Χαίρομαι πάρα πολύ και συγκινούμαι, διότι η νέα γενιά της Ίμβρου, παιδιά που δεν γεννήθηκαν εδώ, γεννήθηκαν στο εξωτερικό αλλά από Ιμβρίους γονείς, έχουν αγαπήσει περιπαθώς την Ίμβρο, όπως την αγαπούμε εμείς, που την ζήσαμε τα παλαιά, καλά της χρόνια.
Οσάκις έρχομαι στην Ίμβρο, έρχομαι πρώτα ως Ίμβριος και μετά ως Πατριάρχης. Πατριάρχης είμαι μόνο 18 χρόνια, κληρικός είμαι 48 χρόνια, αλλά Ίμβριος είμαι από γεννησιμιού μου, και θα είμαι Ίμβριος έως ότου κλείσω τα μάτια μου”.




Οι παριστάμενοι χειροκρότησαν με συγκίνηση τον ήδη συγκινημένο Ίμβριο Πατριάρχη.
Στα εγκαίνια του Μουσείου παρέστησαν οι Μητροπολίτε
ς Ίμβρου και Τενέδου Κύριλλος, Μηθύμνης Χρυσόστομος και Γαλλίας Εμμανουήλ, παράγοντες ιμβριώτικων σωματείων και προσκυνητές από την Ελλάδα και άλλες χώρες.

πηγη imvrosisland.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ads Inside Post

Comments system

Disqus Shortname

Flickr User ID